panda's - Reisverslag uit Chendun, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu panda's - Reisverslag uit Chendun, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu

panda's

Door: avenans

Blijf op de hoogte en volg Ans en Aafke

22 Mei 2014 | China, Chendun

0p de stadsmuur was het gezellig verlicht met lampionnen e prachtig uitzicht over de stad. De volgende morgen naar Mc café gelopen die hadden wij gezien toen we gister avond met de tuk tuk naar hostel reden, na de cappu doorgelopen naar de B
Bel - en Drum tower niet ingegaan. Toen verder naar Gods Tempel om daar te komen eerst moesten we eerst over een marktje ook leuk.
Naar het toeristen bureau gegaan even gevraagd welke bus we moesten nemen naar de grote pagode,en of ze even wil opschrijven dat we de 8 ste juni een trein willen naar Hongkong
OK naar het ticket kantoor ,helaas eerst begreep ze ons niet , nu was ze er niet van 12 tot 3 gesloten.
Nou de treinen gaan om het uur en doen er 2 uur over we proberen het wel ergens anders.
Wat gegeten en bus 610 genomen naar de Wild Goost Pagode.
Met een treintje er omheen weer terug met 610 en uitgestapt bij Mc café . We waren beide moe , wel nog terug naar hostel gelopen want we moesten ook geld pinnen.
Bij hostel even op bed gelegen toen beneden gegeten beef spaghetti erg lekker. Nog even boodschappen gedaan voor inde trein.
Koffer in gepakt en naar bed.
Heb niet veel geslapen.Te veel ,te lang gelopen vandaag. Nou de benen krijgen morgen rust..
21ste ; 's morgens om 07.07 vertrokken met de slaaptrein naar Chengdu.slapen ,lezen,eten ,drinken dat was de dag inde trein.
In Chengdu aangekomen rond 23.15 naar de taxi's gelopen en ons lekker naar het Panda hostel laten brengen..Perfect!!
2 nachten , gelijk voor vandaag de Panda's besproken.
Het was geweldig de reuze panda's en rode panda's en de gewone zwart/ witte in een zeer groot park.
Lijkt wat op de Apenheul er loopt er alleen geen een los rond.
Ze hebben ook niet echt aandacht voor je. Ze gaan gewoon hun eigen gang. Prachtig om te zien.
Zo even bus besproken voor morgen en vliegtickets voor de 27 ste naar Lijang. Vanaf hier is het 27 uur met de bus nou dat doen we maar niet. Vliegen is sneller.

P. S. Wil ik ben blij met je advies om een rollator mee te nemen. Lichtgewicht en inklapbaar zelfs dat is soms nog lastig.ze zijn hier absoluut niet rolstoel vriendelijk, komt wel .