Eigen aardigheden - Reisverslag uit Tagong, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu Eigen aardigheden - Reisverslag uit Tagong, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu

Eigen aardigheden

Blijf op de hoogte en volg Ans en Aafke

26 Mei 2014 | China, Tagong

-In de steden vind je om de 400 meter openbare toiletten.redelijk schoon in de stad ( niet op het platteland)maar de lucht is niet te harden.
-Het zijn allemaal hurktoiletten en ik ben mijn klauwhamer vergeten om mij op te hijsen, een probleem dus!
-Er is bijna geen restaurantje met toilet. ( behalve Mac)
-De mensen zijn aardig, vaak behulpzaam maar helaas spreken ze geen woord Engels, nou ja 1 op de 100 misschien.
-Als de chinezen in de rij staan voor trein , bus of bezienswaardigheid moet je eigenlijk ijshockeykleding dragen om je te wapenen tegen de ellebogen, fototoestellen, armen enz. Voordat je het weet sta je aan de zijlijn.
-Wij zijn hier een bezienswaardigheid. We worden regelmatig stiekum gefotografeerd of gevraagd of we met ze op de foto willen. Ook de rollator trekt veel bekijks.
-auto rijden is hier een kunst op zich. Men haalt links en rechts in, zelfs in de file inhalen en de neus er tussen zetten.
-op de bergweggetjes wordt voor, in en na de bocht ingehaald. Een tegenligger, dan bovenop de rem!
-de straten in de stad zijn schoon. Er lopen tientallen mannen en vrouwen rond die alles opvegen. Zelfs de kauwgom werd van het plein geschrapt.
-het schijnt een projekt van de overheid te zijn om de mensen aan het werk te houden voor een basisinkomen.
-Een cappu is duurder dan een maaltijd!
- De kledingcombinaties van de dames zijn wat wonderlijk, geen haute couture!

Vandaag terug naar Chendu. Een lange busreis door een schitterende omgeving. Naarmate we lager kwamen ging het met Ans beter. Zij had duidelijk last van de hoogte dus hebben we besloten om Shangri-la ( ligt ook hoog) van het programma te schrappen.

• 26 Mei 2014 - 18:07

Tine:

Wat een prachtige opsomming. Heel herkenbaar. En zeer sprekende foto's!!
    Wat verstandig om dit keer niet meer de hoogte op te zoeken, als Ans daar zoveel last van had.
    Want het enige wat helpt, als afdalen tot redelijk gewone hoogten.
    Maar ook daar is veel te zien en te beleven.

• 26 Mei 2014 - 19:22

Hannie:

Wat een leuke foto's. Ze geven een mooie indruk en laten het ons ook een beetje meebeleven. Alleen die van de hurktoiletten ... Ik kan ze bijna ruiken, getver! Maar ja, ik zie jullie er ook al boven hangen! Leuk hoor, die sprekende foto's ...

• 27 Mei 2014 - 19:02

Bob En Tini:

Het is schitterend om jullie op deze manier te volgen en mee te mogen genieten van de prachtige reis.

Liefs van Bob en Tini.