De Chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu De Chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu

De Chinese muur

Door: avenans

Blijf op de hoogte en volg Ans en Aafke

14 Mei 2014 | China, Beijing

Heerlijk vakantie, om 05.15 ging de wekker , eruit, douchen, op de gang was al wat gerommel en ja zoals we dachten werd het ontbijt al klaar gezet.
Om 06.15 liepen we naar de hoofdweg waar we om 06.20 werden opgepikt, en daar gingen we dan op weg naar Jinshanling greatwall .Eerst de stad uit , dat duurde even maar daarna ging het vlot, prachtige omgeving en dan rij je een prachtig bergengebied in en zagen we hier en daar al iets van de muur.
Om half tien waren we er. Bij De Great wall even wat uitleg , hoe naar boven en welke kant we veilig op konden lopen en dat we om 13.00 in het restaurant moesten zijn.
Toen was het dan zover dat we alle 12 onze gang konden gaan.
Bijna iedereen nam de kabelbaan naar boven.
Daar vandaan 800 meter over een smal pad naar boven. Er liep een vrouw , Von, vanuit het dorp daar met ons mee. Tot de eerste toren, waar we naar binnen konden , ging het met de rollator maar daarna niet meer. We besloten hem daar te laten staan.
Von ze:i nee ik breng hem even weer terug en zet hem in de toren. OK.
We liepen over de muur, geweldig en wat een uitzicht ,dit gevoel is niet te beschrijven.
Nou dat was trap af en op , soms ging het goed maar de meeste tijd kreeg ik een hand van Von . Aafke was druk met foto's maken.
Heen en terug hebben we 2 uurtjes op de great wall gelopen. Uit voorzorg had ik een pijnstiller en rekverband om mijn voeten gedaan.
Aan alles komt een eind dus moesten we weer naar beneden,Von hartelijk bedankt met wat lekkers , zoals ze in Suriname zeggen.
Met de lift naar beneden , heerlijk gegeten in het restaurant.
In Beijing aangekomen stond het verkeer zo vast dat je een keuze kon maken om met de metro te gaan.
Nou jammer, 3 wilden dat niet. Toen werden wij in een busje gezet en 5 min. later stonden we moe maar voldaan op de hoek van ons straatje.
We waren zo trots dat het allemaal gelukt was en na mijn schoonheidsslaapje in de bus kon ik er wel weer tegen . We hebben onszelf dan ook verwend met een heerlijk gebakje bij de cappu. Wat een GREAT DAY!!!!!!

• 14 Mei 2014 - 07:03

Astrid:

Wat geweldig dat het gelukt is en dat je op de muur bent geweest!
    Xx

• 14 Mei 2014 - 08:24

Tine:

Wat geweldig dat het allemaal gelukt is!! Het is super belevenis om op de muur te lope.
    Groetjes

• 14 Mei 2014 - 10:27

Adri:

Wat een kanjers zijn jullie, fijn om zoiets mee te kunnen maken!

• 14 Mei 2014 - 11:51

Hannie:

Ik ben best een beetje jaloers hoor! Super dat het allemaal gelukt is en dat het het ook allemaal waard is geweest. X Han