De berg Moinshang. - Reisverslag uit Pingyao, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu De berg Moinshang. - Reisverslag uit Pingyao, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu

De berg Moinshang.

Blijf op de hoogte en volg Ans en Aafke

18 Mei 2014 | China, Pingyao

De tweede dag in Pinyao hebben we binnen de stadsmuren rondgewandeld. Twee tempelcomplexen bekeken. Dat zijn dan complexen met 4 of 5 tempels achter elkaar. Voor de volgende dag een excursie geboekt naar de berg. Dat houdt in dat je met een busje erheen gebracht wordt en daarna mag je het zelf uitzoeken. Nou dat hebben we gedaan. We zaten enorm hoog en langs de rotswand was een weg aangelegd waar je met een bus van de ene plek naar de andere kon. Op die plaatsen waren weer tempels, watervallen, stroomversnellingen pagodes e.d. te bewonderen. Ook kon je af en toe met een kabelbaan nog hoger om de volgende tempel te bekijken, of een rotswandeling te maken. Om 4 uur terug naar ons hostel Harmony guesthouse.
We wilden met de nachttrein naar Xian maar dat ging niet. Daarom de bus geboekt voor de volgende dag. 10.00 vertrekken en 6 uur bussen . We hadden liever de trein gepakt want je mist zo wel een dag. We waren om 5 uur in Xian. Het was overigens wel een mooie rit. Je ziet wel meer van het landschap. In Xian een "tuk tuk" genomen naar Hantang hostel. Wat duurder maar daardoor ook wat luxer!