Terracotta leger - Reisverslag uit Pingyao, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu Terracotta leger - Reisverslag uit Pingyao, China van Ans en Aafke - WaarBenJij.nu

Terracotta leger

Door: avenans

Blijf op de hoogte en volg Ans en Aafke

19 Mei 2014 | China, Pingyao

Bij aankomst gelijk geboekt voor een excursie naar het Terracotta leger.
Om 9.20 gingen we weg 2 uur rijden ,daar aan gekomen kreeg ik een meneer met rolstoel die mijn de hele weg begeleid heeft.
Uiteraard moet je daar voor betalen .Maar de gids zei ,doe dat maar want het is veel lopen en veel trappen.
Dan heb je morgen ook nog energie voor andere dingen.O.K.
Nou het was prima alles goed kunnen zien en Aafke had haar handen vrij om foto's te nemen .Wat een giganties werk wordt daar verricht er is al veel klaar maar er moet nog veel meer gepuzzeld worden om alle stukjes op zijn plek te krijgen.
Het is zeer indrukwekkend om dat te zien.
Paarden ,soldaten en wapens.
We zijn daarna naar het station gegaan om een trein naar Chendu te boeken . Nou dat is gelukt maar wel een slaaptrein,om 07.00 tot 23.00 uur. We hebben dan een laag soft bed.de 21 ste..
Vanavond gaan we de stadsmuur op.Die is open tot 22.00 uur, en er hangen lampionnen dus dat lijkt ons wel leuk om te bekijken.
Daarna ons bed induiken, we hopen met minder herrie dan vannacht. Het is hier wel luxer maar heb liever rustiger. De mensen in dit hostel zijn vriendelijk maar ook zakelijker ,wat minder gezellig is.
Dat we dit toch allemaal nog meemaken, geweldig wat een land!!

• 19 Mei 2014 - 13:58

Tine:

Wat super, dat jullie dat zo treffen met een rolstoel.Dat maakt het wel een stuk aangenamer om alles rustig te kunnen bekijken en in je opnemen.
    Genieten van de sfeer met de lampionnen op de muur en daarna lekker slapen!